Gastroenterologija

Gastroenterološki pregled

Gastroenterologija je grana interne medicine koja se bavi funkcionalnim poremećajima i lečenjem bolesti organa za varenje - jednjak, želudac, tanko crevo, debelo crevo, žučna kesa, pankreas, jetra, i slezina.

Gastroenterološki pregled je specijalistički pregled koji na osnovu anamneze, kliničkog pregleda te dopunskih pregleda omogućava dijagnostiku i lečenje bolesti organa za varenje: jetre, žučne kese i žučnih puteva, creva, pankreasa.

Dodatna ispitivanja koja se koriste su:

• Ultrazvuk stomaka koji detaljno prikazuje: jetru, žučnu kesu, žučne puteve, pankreas, slezinu, bubrege, trbušnu aortu, eventualno nakupljanje tečnosti u trbuhu.
  • Gastroskopija se radi tankim instrumentom (fiberoptički endoskop) koje se uvlači kroz usta u jednjak, želudac do dvanaestopalačnog creva. Omogućava otkrivanje tumora i upala jednjaka, želuca i dvanaestopalačnog creva. Takođe je moguće otkrivanje tzv. želudačne kile (Hiatus hernia) koja može biti čest uzrok raznih srčanih tegoba, a najviše aritmija. Obično se tokom pregleda uzme i uzorak za bakteriju Helicobacter Pylori koja je najveći krivac za pojavu ulkusne bolesti (čir na želucu i dvanaestopalačnom crevu).
  • Kolonoskopija se radi uvlačenjem tankog, fleksibilnog instrumenta u debelo crevo. Pregled daje mogućnost ranog otkrivanja tumora, polipa, različitih zapaljenskih bolesti debelog creva (kolitisa).
Klinika
Radno vreme
  • Ponedeljak - Petak
    08:00 - 19.00
  • Subota
    08:00 - 14.00
  • Nedelja
    Ne radimo
Potrebna Vam je pomoć?

Besplatno kardiološko savetovalište sredom od 15h do 17h.

Kontakt detalji